[python-nl] afsluiten programma

Marc Stevens marcs at ziggo.nl
Tue Aug 12 18:08:34 CEST 2014

Hoi met marc,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben een beetje Pietje Precies.
Ik heb allelei experimentele programma's gescheven en ben nog lerende.
ik probeer van allerlij voorbeelden te leren. Maar er is een ding dat bij mij
nooit mooi werkt,
en dat is het afsluiten van een lopend programma. ik heb nog nooit een programma
in gezien waar het afsluiten van het programma fatsoenlijk werkt. Vandaar Pietje
Precies.
Ik had tot op heden nog hoop omdat ik me nog iets kon herinnneren van een
programma dat werkte met 'keys'. Het programma zou moeten reageren op invoer
vanaf het toetsenbord.
Dat doet hij ook, hij reageerd op de cursor toetsen en verplaatst een sprite
over het scherm.
Alleen zou hij moeten afsluiten bij het drukken op de escape-toets. Maar helaas
dat werkt dus ook niet.

Hieronder het voorbeeld, misschien dat je het kunt corrigeren of iets toevoegen.
Bijvoorbaatdank,

                    Marc Stevens.

import pygame
from sys import exit