[python-nl] Security: lijst met veelgebruikte Nederlandse wachtwoorden gezocht

Niels Bom niels at nielsbom.com
Tue Oct 8 17:32:55 CEST 2013

Als je alleen entropie berekent zonder te kijken naar patronen die mensen
gebruiken (herhaling bijvoorbeeld) dan krijg je (imho) false positives.
"welkomwelkomwelkom" zou dan een goed wachtwoord zijn, net als
"12345678901234567890". Een deel van die patronen is bekend (herhaling,
keyboards) een deel (populaire strings) is alleen bekend voor bepaalde
talen.

Right?