[python-nl] dpkg-source: warning: file Foo.txt has no final newline

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Wed May 22 09:42:37 CEST 2013

On 21 May, 2013, at 23:17, Floris van Manen <vm at klankschap.nl> wrote:

> zoiets?

Veel te complex :-). Je kan bij het inlezen ipv. ``open(filename, 'r')`` gebruik maken van ``open(filename, 'rU')`` zodat het file object al de conversie van DOS naar unix regelovergangen doet.

import tempfile, os

for fn in FILES:
    with tempfile.NamedTemporaryFile(delete=False, dir=os.path.dirname(fn)) as out_fp:
        with open(fn, 'rU') as in_fp:
            data = in_fp.read()
        out_fp.write(data)

    os.rename(out_fp.name, fn.name)