[python-nl] dpkg-source: warning: file Foo.txt has no final newline

Geert Stappers stappers at stappers.nl
Tue May 21 22:25:58 CEST 2013

Een goede ochtend,

Het ziet er naar uit dat ik morgenavond een hele zwik tekstbestanden
met de hand door moet om er een afsluitende "new line" aan te voegen.

Aanleiding is een reeks waarschuwingen als
 dpkg-source: warning: file Foo.txt has no final newline (either original or modified version)

Mijn avond gaat dus beginnen met iets te programmeren wat
 * een kopie van een tekstbestand maakt (is tevens schrijfpermissietest)
 * die de kopie regel voor regel leest
 * en regel voor regel wegschrijft in bestand met originele naam
 * daarbij worden "carriage returns" weggelaten. (conversie "MS-DOS naar UNIX")
 * plus op het einde dan wel een "new line" wegschrijft

Mocht je zo iets hebben liggen mail het me dan a.u.b.

Groeten
Geert Stappers
--
> And is there a policy on top-posting vs. bottom-posting?
Yes.