[python-nl] e-mails

Ivo van der Wijk vladdrac at gmail.com
Thu Jan 31 09:37:36 CET 2013

Op 28 januari 2013 11:44 schreef Wim Feijen <wim at go2people.nl> het volgende:

> Welke alternatieven gebruiken jullie nu?
>
> Zelf een mailserver hanteren op onze server lijkt me niet zo fijn. Onze
> domeinprovider TransIP heeft wel een e-mailpakket, maar relatief duur (4
> euro per maand, max 5 adressen). We hebben klanten die 19 euro per maand
> voor hosting al te veel vinden.
>
> Dus vandaag mijn vraag: hoe doen jullie dit?

Mogelijk dat je goedkope hostingpakketten met email kan vinden voor minder
(en de hosting gebruik je dan niet). Met een beetje googlen kom ik
bijvoorbeeld op one.com waar je iets vergelijkbaars voor Eur 1,50 / maand
hebt (geen idee wat de addertjes zijn, ken ze verder niet)

Zelf hosten wil je zeker niet - dan ben je ook verantwoordelijk voor de
enduser vragen ("ik kan geen mail versturen!"), backups, spamfiltering.
Been there, done that.

Heeft de klant niet iets zitten bij hun adsl/kabelverbinding?

Groet

Ivo
--
Linux/Python/Zope/Plone and Open Source solutions
PO-box 51091, 1007 EB Amsterdam, The Netherlands