[python-nl] user in dabase zetten (Python/Django)

Erwin Elling - Eight Media erwin at eight.nl
Thu Mar 3 15:43:38 CET 2011

Hoi Jaap,
Een vlugge reactie:
Je probeert hier de django template taal te gebruiken in een view. Dat gaat
niet.
Als je al het default attribuut gebruikt in zo'n veld, dan kun je daar
volgens mij alleen een string of een functie in gebruiken.
Zoals Robert ook aangeeft is het misschien een beter idee om het nog anders
op te lossen, zoals met een Foreignkey.

Als je bijzondere dingen wil doen bij het opslaan, kun je bijv. de save
functie van dit object overschrijven of een save-hook schrijven.

Succes!
Erwin

2011/3/3 Robert-Reinder Nederhoed <r.r.nederhoed op gmail.com>

> Hoi Jaap,
>
> even heel kort vanuit een overleg.
>
> Is dit wat je zoekt?
>
> http://docs.djangoproject.com/en/dev/ref/models/fields/#django.db.models.ForeignKey
>
> Een User obect gebruiken als referentie bij een wijziging.
>
> Succes! Robert-Reinder
>
> 2011/3/3 Jaap van Wingerde <mailinglists op vanwingerde.net>
>
> Pythonisten!

Erwin Elling: User Experience | Social Media
erwin op eight.nl | +31 (0)6 3853 7325 | Twitter: @erwinelling

Eight Media
Velperweg 92, 6824 HL Arnhem
www.eight.nl | +31 (0)26 3842440 | info op eight.nl | Twitter: @eightmedia