[python-nl] why does the Dutch only use Django ?

Martijn Faassen faassen at startifact.com
Mon Sep 27 13:37:30 CEST 2010

Hoi,

2010/9/27 Alper Çugun <alper at monsterswell.com>:

> Verkeerd uitgangspunt. Troll. etc.

Laten we elkaar alsjeblieft niet te snel voor troll gaan uitmaken op
deze lijst. Ik denk niet dat dit in het algemeen het niveau van de
discussie verheft. Het woord "troll" wordt dezer dagen naar mijn
mening nogal snel gebezigd, ook in het gevallen waar het best mogelijk
kan zijn dat er gewoon een verschil is van mening. Ik vind het een
goede regel om in geval van twijfel dit aan te nemen. Duidelijke
trolls worden toch wel genegeerd, en in de grensgevallen kunnen we
best een interessante en beleefde discussie voeren, en op die manier
de mogelijke plannen van de mogelijke troll verijdelen.

Als je het met een bewering oneens bent kun je gewoon zeggen wat je
denkt dat het probleem is met die bewering, zoals ik hier bijvoorbeeld
doe. :)

Ik ben het overigens met enkele andere posters eens dat er geen
bijzondere verklaring nodig is voor de populariteit van Django in
Nederland in het bijzonder, omdat Django erg populair is in de Python
wereld in het algemeen, en los daarvan ook een populair web framework
is.

Groeten,

Martijn