[python-nl] Google app engine: Django of iets anders?

Erwin Elling - Eight Media erwin at eight.nl
Mon May 31 14:57:03 CEST 2010

Heej Bram,
Zelf heb ik voor kleinere projecten waarin ik van de grond af begon wel
Django gebruikt op GAE. Bij dingen die wat ingewikkelder werden en ik
pluggable apps van anderen wilde gaan gebruiken, ben ik van GAE afgestapt,
inderdaad vanwege het niet compatibele model/ORM gebeuren.

Misschien is dit django-nonrel/djangoappengine nog interessant:
http://www.allbuttonspressed.com/projects/djangoappengine

Als je toch geen Django wil gebruiken is het webapp framework van Google
zelf ook best de moeite waard. Standaard zit de Django template language er
al bij, geloof ik.

Ben benieuwd naar jouw bevindingen,
Erwin

2010/5/30 Bram Duvigneau <bram op bramd.nl>

> Pythonistas,
>
> Ik ben aan het kijken naar Google appengine voor een nieuw projectje. Tot
> nu toe heb ik alleen met Django gewerkt voor Python webapps, daarom leek
> Django me ook een logische keus om op appengine te gebruiken.
>
> Nu ik een beetje aan het prutsen ben, lijkt Django me steeds minder
> aantrekkelijk op appengine. Ten eerste ben ik bang dat de overhead van het
> hele Django framework merkbaar gaat worden, om dat appengine CGI-based is.
> Ook kan ik out of the box de Django model layer/ORM niet gebruiken en de ORM
> [...]

Erwin Elling: User Experience | Social Media
erwin op eight.nl | +31 (0)6 3853 7325 | Twitter: @erwinelling

Eight Media
Velperweg 92, 6824 HL Arnhem
www.eight.nl | +31 (0)26 3842440 | info op eight.nl | Twitter: @eightmedia