[python-nl] upgrading naar 2.7

Jeroen Ruigrok van der Werven asmodai at in-nomine.org
Fri Jul 16 10:50:20 CEST 2010

-On [20100716 05:21], Floris van Manen (vm at klankschap.nl) wrote:
>Het zou mij niet verbazen als dat iemand al ergens voor OSX een script
>geschreven heeft waarmee alle zelf geïnstalleerde modulen overgenomen
>worden van bijvoorbeeld framework 2.6 naar framework 2.7

Het is niet echt aan te raden.

>Op dit moment is het zo dat na de installatie van de meest recente versie
>plotseling allerlei packages niet meer herkend worden.

Logisch daar je nu een lib/python2.7/site-packages hebt en al je
geïnstalleerde modules in lib/python2.6/site-packages staan.

Nu zou je voor Python-only modules ze in theorie kunnen kopiëren, maar zeker
niet voor diegene die .so of andere shared objects hebben. Je moet namelijk
opnieuw linken aan de nieuwe Python binary daar de application binary
interface (ABI) anders kan zijn.

--
Jeroen Ruigrok van der Werven <asmodai(-at-)in-nomine.org> / asmodai
イェルーン ラウフロック ヴァン デル ウェルヴェン