[python-nl] py2app error

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Mon Feb 22 17:14:25 CET 2010

On Monday, February 22, 2010, at 03:20PM, "Floris van Manen" <vm at klankschap.nl> wrote:
>L.S.
>
>Heb een eenvoudige script (rprpp) met py2app tot een osx applicatie omgezet.
>$python setup.py py2app
>Het levert een .app
>Bij mij draait dat (python 2.6.4, MBP intel OSX 10.6.2) maar bij mijn collega niet.
>Hij krijgt bij het starten een foutmelding:
>
>rprpp error:
>Attribute error: dlsym(0x100280, stat64) - symbol not found
>
>Wie heeft een hint ?

Welke versie van OSX heeft je collega? Hoe is python 2.6.4 geinstalleerd (installer van python.org, macports, ...)?

De foutmelding wekt de indruk dat je collega een eerdere versie van OSX heeft en dat de binary daar niet op werkt.

Wat nog wel eens helpt om een betere foutmelding te krijgen is om de applicatie uit de console te starten (.../rprpp.app/Contents/MacOS/rprpp), alle foutmelding worden dan geprint ipv. dat ze verdwijnen in de console.app logging.

Ronald