[python-nl] bomen & bos

Reinout van Rees reinout at vanrees.org
Tue Oct 6 06:52:43 CEST 2009

2009/10/6 Floris van Manen <vm at klankschap.nl>:
> De xcode developer wordt nooit standaard onder osx geïnstalleerd.
> Dat moet je zelf doen.
> Maar dan draait het wel.
> Eigenaardig is dat easy_install in combinatie met python 2.6.3 niet meer
> correct werkt.
> Ik zie het als (eind) gebruiker niet direct tot mijn taak om een versche
> python te genereren...
> Dus ik wacht wel tot de fix voor iedereen beschikbaar komt... (2.6.3.1)

Naar wat ik begreep is het geen bug in python 2.6.3, maar eigenlijk in
setuptools. En dat wordt door zijn beheerder effectief niet meer
beheerd en hij staat (idioot genoeg) ook geen bugfixes toe.

setuptools werkt ook niet als je subversion 1.6 gebruikt, bijvoorbeeld.

Distribute is een drop-in replacement die zich voordoet als
setuptools.  Het is ook gewoon dezelfde code, maar dan met eindelijk
die al maanden klaarliggende bugfixes erin.

Reinout

Reinout van Rees - reinout at vanrees.org
http://reinout.vanrees.org/ - http://www.thehealthagency.com
"I can be googled, therefore I am."