[python-nl] bomen & bos

Ronald Oussoren ronaldoussoren at mac.com
Mon Oct 5 13:19:48 CEST 2009

On Monday, 05 October, 2009, at 11:15AM, "Floris van Manen" <vm at klankschap.nl> wrote:

>het beeld veranderd in elk geval wel.
>(al werkt het nog niet)
>

>$sudo easy_install appscript
>Searching for appscript
>Reading http://pypi.python.org/simple/appscript/
>Reading http://appscript.sourceforge.net
>Reading http://freespace.virgin.net/hamish.sanderson/appscript.html
>Best match: appscript 0.20.0
>Downloading http://pypi.python.org/packages/source/a/appscript/appscript-0.20.0.tar.gz#md5=c803c36665bfe8c8ae55f0ebaf7de684
>Processing appscript-0.20.0.tar.gz
>Running appscript-0.20.0/setup.py -q bdist_egg --dist-dir /tmp/
> [...]

Dat is irritant, distutils hoort in python 2.6.3 door te hebben de 10.4u SDK niet geinstalleerd is en moet deze dan niet gebruiken. Ik ga een testje maken om uit te zoeken of dit een probleem in distutils of in distribute is.

Als workaround kan je de 10.4u SDK installeren: herinstalleer Xcode van de 10.6 installatie DVD, bij een van de stappen zit linksonder een knop "Customize...", als je hierop klikt kan je de componenten kiezen die geinstalleerd moeten worden. Selecteer hier dan ook de ondersteuning voor MacOSX 10.4.

Ronald