[python-nl] classes importeren uit subfolders

UnrealEd edunreal at gmail.com
Thu Mar 9 12:00:18 CET 2006

hallo,

mijn root folder waar al mijn python files staan is de volgende:
  E:/Documenten/Server/Cities-Of-Faith/Python

hieronder staan de subfolders "MasterClass" en "Global"

ik heb via een of ander scriptje in python het volgende gedaan:
  import sys
  sys.path.append("E:/Documenten/Server/Cities-Of-Faith/Python")

Het probleem is het aanroepen van y.py vanuit q.py.
Ik had gelezen dat, wanneer je uit een andere subfolder iets wilt aanroepen,
je helemaal tot aan de "root" folder van je python files moet gaan, en dan
de subfolders selecteren
vb:  test.py  # in Global
       import Python.MasterClass.glob  # Python is m'n root, en MasterClass
de subfolder
      ---------------
      glob.py  # staat in MasterClass
      print "hello"

Bij jou werkt het blijkbaar wel.
wanneer ik dit doe, krijg ik de error dat er geen module bestaat met de naam
Python.MasterClass

> 20 ?
> Dat is 1/5 van al je klassen. Vind ik wat aan de hoge kant.
dat is het zeker, maar ja, hier worden echt de hoofdberekeningen gedaan voor
het spelleke

mvg,
UnrealEd