[python-nl] return value probleempje

UnrealEd edunreal at gmail.com
Wed Mar 1 14:19:09 CET 2006

gegroet allen

ik heb hier een "klein" probleempje. Namelijk: ik ben een xml writer aan het
schrijven, een class die multidimensionele dictionaries omzet in een xml
document. dat gebeurt via een funcie die zichzelf herhaald zolang de
instance van een bepaald element uit de array een dictionary is (code volgt
hieronder). Er is echter een probleempje: hij slaat de waarden uit de
functie niet op, en stuurt ze daarom ook niet door

de code:
def childSetter(self, subList, parent):
        toReturn=None;
        for key in subList:
            xmlKey = xmlP.Element(key)
            if isinstance(subList[key], dict):
                xmlKey.append(self.childSetter(subList[key], key));
            elif isinstance(subList[key], str):
                xmlKey.text = subList[key]
            if toReturn is None:
                toReturn = xmlKey
                print "in None\n",toReturn,"-",xmlKey
            else:
                toReturn.append(xmlKey)
                print "in Else:\n", toReturn,"-",xmlKey
        return toReturn

dit is enkel de childSetter functie, de hele class kan je hier bekijken:
downloads.cities-of-faith.com/public/highlightfile.php

zou iemand mij hiermee kunnen helpen.
(ik heb namelijk hetzelfde probleem ook in Flash, waar ik ook een xmlwriter
heb gemaakt)

mvg,
UnrealEd