[python-nl] integer conversie

Jan Claeys lists at janc.be
Sun Jan 22 00:48:44 CET 2006

Op za, 21-01-2006 te 23:56 +0100, schreef Maarten Japink:
> ik probeer gegevens naar een tekstbestand weg te schrijven, maar zodra
> ik integers wil wegschijven krijg ik de melding  "cannot concatenate
> 'str' and 'int' objects".

In python zijn gegevenstypen niet zomaar inwisselbaar.

> Als ik de integer probeer te converteren naar een string met str()
> krijg ik de melding  " 'str' object is not callable" Kan iemand mij
> vertellen wat ik fout doe en hoe ik het dan wel moet doen

Ik gok dat je ergens een variabele met de naam 'str' hebt?

In python betekent "str()" dat je het object "str", zoals het binnen de
huidige context bekend is, probeert uit te voeren.  Als dat object niet
uitvoerbaar is (not callable is), dan krijg je dus die foutmelding.

Om niet-strings naar een tekstbestand (inclusief de console) te
schrijven, gebruik ik trouwens meestal de % string formatting operator:
<http://docs.python.org/lib/typesseq-strings.html>

--
JanC