[python-nl] importeren data in zodb

Hans Wolters hans.wolters at xs4all.nl
Mon Jan 16 22:52:44 CET 2006

Hoi allemaal,

Kwam deze lijst tegen via de diverse plone sites. Graag wil ik wat
vragen stellen die zowel python als Plone gerelateerd zijn.

Situatie:

We hebben op dit ogenblik een aantal sites gehost op webgui en zijn
mede door de api aanpassingen niet zo blij. Het updaten van de ene
versie naar de andere vergt enorm veel tijd en uitzoek werk. Mede
daarom zijn we eens gaan kijken naar Plone. Ziet er op zich goed uit,
en wat belangrijk is, $manager kan er mee werken.

Nu willen wij onder andere uit webgui (mysql) en uit smartsite
(mssql) data gaan importeren om
de overgang wat makkelijker te laten lopen.

Voor mysql heb ik al wat tools gezien en zal het ophalen van de data
geen probleem zijn.  Is er voor mssql ook iets dergelijks?

Verder eigenlijk de vraag of iemand bekend is met het data model
zoals Plone dit in ZODB op slaat. Tot nu toe heb ik al veel gelezen
maar heb dit nog niet kunnen terug vinden.

Vriendelijke groeten,

Hans Wolters