[python-nl] mod_python reload

Jan Claeys lists at janc.be
Wed Dec 27 18:21:03 CET 2006

Op maandag 25-12-2006 om 12:30 uur [tijdzone +0100], schreef Guido
Wesdorp:
> Volgens mij (maar ik weet niet zeker of dat in alle gevallen zo is)
> herstart mod_python ook na een aantal keer de Python voor iedere
> thread, om leakage te voorkomen. Dus ook bij een enkele thread is het
> volgens mij nog niet gegarandeerd dat alle requests door dezelfde
> interpreter worden afgehandeld...

Daarnaast worden de apache processen zelf ook meestal regelmatig
herstart.

Dat gebeurt in beide gevallen overigens niet noodzakelijk alleen om
lekken te voorkomen (als je degelijke code schrijft mag dat niet
gebeuren ;-) ), maar waarschijnlijk ook omwille van het soms nog
vervelendere fenomeen van geheugenfragmentatie.

--
Jan Claeys