[python-nl] extending classes

eric casteleijn eric at infrae.com
Fri Apr 28 13:38:38 CEST 2006

> to Eric:
> dat is uit gewoonte: in zowel Java, PHP, e.d is het de gewoonte (en bij Java
> verplicht) om de class-variabelen bovenaan de class te definiëren. ik dacht
> dat ik het hier in python ook maar zou doen. plus, het geeft een mooi
> overzicht (zeker als je er een 30-tal hebt staan :) ).

Ja ik dacht al zoiets, maar dat is niet wat je doet. Je kent de string
factory method toe aan de variabele a, zodat je nu in plaats van b =
str(4), ook b = a(4) kan doen. Daarna ken je weer een andere waarde toe
aan a in je subclass, wat de eerste assignment overschrijft.

Python is dynamisch getypeerd, en heeft geen type declaraties. Als je
een waarde toekent aan een variabele is dat voldoende.

eric