[python-nl] extending classes

UnrealEd edunreal at gmail.com
Wed Apr 19 19:44:35 CEST 2006

> De python tutorial is in wiki-vorm gezet, zodat meer mensen het kunnen
> verbeteren. Ik heb al wat dingetjes verbeterd, maar als je wat duidelijker
> aan kunt geven welke de slechtste voorbeelden zijn, of hoe het verbeterd
> zou kunnen worden, dan kan je dat natuurlijk hier posten, dan kunnen
> anderen daar weer mee aan de slag op http://pytut.infogami.com/

het is niet "slecht", ik heb mijn woorden daar verkeed gekozen. ik zou
eerder zeggen dat ze misschien iets te theoretisch zijn. ik zou bij elk
thema een voorbeeldje zetten in de aard van foo, bar, hello world  en dat
soort zaken, waarbij er dan duidelijk bij staat wat de output is van de code
en waarom het juist zo moet gedaan worden.
neem bijvoorbeeld het voorbeeld dat bij dit thema past: extenden an classes.
het staat er mooi theoretisch, maar er staat niet bij dat je de constructor
van uw parent class dient aan te roepen in je childclass.

bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
ik had het ook even verkeerd voor met het concept extenden, maar dat is nu
veel duidelijker geworden. ik dacht namelijk dat je de childclasses kon
aanroepen vanuit de parent class, terwijl het omgekeerde gedaan moet worden,
wat eigenlijk veel logischer is :)

mvg,
UnrealEd