[python-nl] extending classes

UnrealEd edunreal at gmail.com
Wed Apr 19 18:42:56 CEST 2006

> Ik zou alleen aanraden de Python tutorial uitvoerig te bestuderen, dit zal
je goed op
> weg helpen (en is leuk leesvoer!).

die zal me inderdaad wel wat op weg brengen, maar ik vind de voorbeelden
niet zo schitterend.
Of het leuk leesvoer is, daar houd ik een andere mening aan over :)

hoe dan ook, bedankt.
ik heb echter nog een klein probleempje. hier een klein voorbeeldje:

hier een eerste class, die als parent fungeert voor de tweede
class test:
    def __init__(self):
        print "dit is de class test die de parent is van class test2"

hier een tweede class:
import test
class test2(test):
    def __init__(self):
        print "wanneer ik deze aanroep, met er nog een print komen\n\n"

wanneer ik nu echter met het volgende commando:
 test2()
de class test2 aanroep krijg ik de volgende error:
module.__init__() takes at most 2 arguments (3 given)

waarbij ik niet snap hoe hij aan 3 komt. in de class test2 wordt enkel self
"ingevoerd" en in test ook zo.
moet ik in de class test2, in de constructor dan ook de parentclass
invoeren, als volgt:
import test
class test2(test):
    def __init__(self, test):
        print "wanneer ik deze aanroep, met er nog een print komen\n\n"

indien ja, waarom juist?

mvg,
UnrealEd