[python-nl] Pepernoten meeting

SPE Stani's Python Editor spe.stani.be at gmail.com
Mon Oct 24 20:37:56 CEST 2005

Beste Jeroen,

Niet zo lang geleden ontdekte ik deze groep. Ik ben dan ook zeer
benieuwd voor de volgende bijeenkomst.

Maar al te graag wil ik een presentatie doen over SPE, een complete
Python IDE met oa.UML support, debugger en GUI designer. Ik hoop onder
de PUN leden er een paar SPE gebruikers te treffen voor kritiek en
feedback. Omdat dit open-source project steeds groter wordt, sta ik
zeker ook altijd open voor mensen/bedrijven die hun steentje willen
bijdragen. Als iemand zich geroepen voelt, aarzel niet om mij te
contacteren. (Je hoeft uiteraard niet te wachten tot 9 december.) Ik
woon zelf in Amsterdam dus afspreken kan gemakkelijk zijn.

Op de SPE website kan je terugvinden wat SPE nu is. Wat ik in de
nabije toekomst voor ogen heb is het volgende:
- volledige support van SPE voor Mac (dankzij fund-raising)
- herschrijven van SPE om het uit te splitsen in zelfstandige
componenten, dwz een 'core' met extensions, zodat iedereen gemakkelijk
zijn eigen plugins kan schrijven à la Firefox en componenten van SPE
gemakkelijk onderdeel kunnen worden van andere programma's
(vergelijkbaar met de wxPython demo)
- uitbreiden van UML features

Groeten,

Stani