[python-nl] Wat is de module om een disk te benaderen?

Ron Speerstra rs445 at lycos.com
Thu Dec 29 13:02:19 CET 2005

Hallo M-List,

ik ben zo ver gekomen maar ik vind niet om de disk verder te benaderen.
---------------------------------
import os  # Import os in Python.

C_Dir=os.listdir('c:\\') # Lijst van Dir_Table
D_Dir=os.listdir('d:\\')
C_Dir.sort() # Dir_Table gesorteerd
for i in C_Dir:
    print i

# De disk eigenschappen (voor de naam, etc.)
# Nu eigenschappen voor het herkennen van een file, dir, grote grote van de inhoud

Ik wil dus de disk uitlezen om een archief te maken (overzicht). Eigelijk bedoeld voor cd's, het zo namelijk makkelijk zijn als ik een overzicht heb wat er op mijn cd's staat zonder dat ik die moet uitlezen met mijn cdrom.
Vandaar dus, en ik leer me gelijk het programeren aan met Python.
Dit moet dus eigenlijk naar een DB gestuurd worden.(Nog een uitdaging dus)

Gr. Ron Speerstra