spf-records

Wim Feijen wim at go2people.nl
Tue May 3 10:02:52 EDT 2011

Dag mannen,

Afgelopen week liepen we tegen het feit op dat Google e-mails afkomstig van
onze server als spam markeerde en deze zonder bericht verwijderde. Ik vroeg
me af of een van jullie hier wel eens tegenop is gelopen en wil bij deze
even waarschuwen dat dat dus zomaar kan gebeuren.

Wat voor ons werkte om dit op te lossen, is om een spf-record toe te voegen.
In ons geval:
v=spf1 a mx ip4:89.31.96.72 ip4:79.170.94.115 include=_spf.google.com ?all

Neem dit maar niet over, want ik vraag me af of dit goed is?

Voor een precieze uitleg van spf, zie: http://www.openspf.org/

<http://www.openspf.org/>Onze klant meldde dat hij geen mail meer kan
ontvangen. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Groeten van Wim

--
Wim Feijen
Algemeen directeur