[PySilesia] Nastęne spotkanie

Marcin Nowak marcin.j.nowak w gmail.com
Śro, 17 Lut 2016, 15:07:59 EST

> Jak ja rozumiem, mamy dwie opcje na tapecie - Lektor i
> Django+flatpages+blog app. Jakieś argumenty za/przeciw proponowanym
> rozwiązaniom? Tutaj zwracam się szczególnie w kierunku osób, które je
> zaproponowały.

Lektora nie znam, dlatego wypowiem się o moim podejściu.

Django+flatpages+blogapp to:

   1. Zero-dependency i prostota implementacji.

   Mamy pure Django i mało obcego kodu (zatem niewiele nieprzetestowanego i
   wadliwego).
   Jedynie blogapp trzeba będzie sobie dobrze klepnąć i potestować.
   W ostateczności można użyć czegoś jak django-simpler-blog niejakiego
   Ryszarda, ale ten konkretny trzeba koniecznie odświeżyć i odpluskwić.

   2. Blog style

   Charakter pysilesia.org jest blogowy, a reszta contentu (jak i struktura
   site) zostanie opracowana raz i nie będzie zmieniana przez długi czas. Co
   najwyżej będzie konieczna edycja i to realizuje flatpages. W moim
   przekonaniu jakikolwiek CMS to w tym przypadku armata na muchę.

   3. Czas developmentu

   Flatpages i Django mamy OOTB. Skupiamy się na layoucie i blog app, i
   spięciu tego w całość głównie w templates i urls, nic poza tym. Nic..

   4. Szybkość działania

   Nie ma nic szybszego od prostego render_to_response, a flatpages
   rozszerza to bodaj o 1 hit do bazy.
   BlogApp też będzie miał prostą konstrukcję.
   Ograniczona funkcjonalność to prostszy flow.

   5. Cache - jeszcze szybciej

   Cache można oprzeć o memcached za pomocą wrapnięcia wpisów w urls.py.
   Żadnej filozofii.
   Invalidacja jest zbędna. Cache z timeout=60 czy nawet 30 sec opędzi
   mnóstwo rq.
   Półminutowe opóźnienie w publikacji nie jest żadnym problemem.

   6. Wszyscy to znają.

   Django jest dobrze znane.
   Może oprócz blogapp, ale darujmy - jeden model Post i ewentualnie
   AttachedImage to nie rocket science.

Marcin