[PLPUG] Wstępne daty Walnego.

Rafał Korzeniewski korzeniewski w gmail.com
Czw, 30 Cze 2016, 05:16:20 EDT

Panowie - szkoda czasu na osobiste wycieczki. Idea PLPUG miała nas łączyć a
jak na razie tylko niektórych skłóciła.

Stowarzyszenie rodziło się długo i w bólach. Niektóre osoby się przy tym
wypaliły, innych pochłonęły inne zadania. Fakty są takie, że było nas zbyt
mało by rozkręcić coś fajnego.

Moim zdaniem szkoda by było jednak zmarnować ten wysiłek, który został
włożony w założenie stowarzyszenia.
To co robimy w tej chwili to są prace reanimacyjne. Niech ten feniks
odrodzi się z tych popiołów większy i silniejszy.

Moim zdaniem najuczciwiej byłoby teraz wybrać jakiś "techniczny" zarząd,
który będzie mieć tylko dwa zadania.
Uporządkowanie spraw formalnych i finansowych stowarzyszenia oraz
przyjmowanie nowych członków.
Idealnie byłoby, gdyby taki zarząd udało się wybrać jak najszybciej i by na
każdym ze spotkań związanych z pythonem pojawił się jakiś wolontariusz,
który zachęci ludzi do zapisania się do stowarzyszenia, zbierze deklaracje
i przekaże je do zatwierdzenia zarządowi.

W nieodległej przyszłości - tu mi się samoistnie narzuca PyCon PL - powinno
odbyć się kolejne walne zebranie, na którym każdy nowy członek
stowarzyszenia będzie mógł wybierać i być wybranym.

Wybór PyCon PL na takie walne jest chyba bardzo oczywisty. Nie ma drugiego
tak dużego spotkania pythonistów w Polsce.

Mam nadzieję, ze Stowarzyszeniu uda się odzyskać ludzi, którzy od poczatku
angażowali się w jego powstanie, ale którzy z różnych względów po kolejnych
niepowodzeniach odsunęli się od tych spraw. W moim przekonaniu to nadal
jest Wasze stowarzyszenie. Trochę od tego odpoczęliście - zawalczmy teraz o
tę sprawę wspólnie.

Niech też pomyśli o tym stowarzyszeniu każdy pythonista. Ostatecznie
stowarzyszenie ma służyć naszej społeczności. Pomagać w promowaniu języka,
wspieraniu ciekawych inicjatyw. Wspólnie możemy osiągnąć więcej. Gdy jest
dużo zaangażowanych w coś  osób  to jest po prostu łatwiej. Wysiłek
rozkłada się wtedy równomiernie.

Także Pani i Panowie - zostawmy na boku niepotrzebne waśnie. Skupmy się na
tym, co może być ważne dla każdego z nas.