[PLPUG] Co dalej?

Jędrzej Nowak pigmej w gmail.com
Wto, 30 Gru 2014, 15:58:32 CET

Również skomentuję:

> Do tworzenia systemu rejestracji nowych członków mogliby już teraz dołączyć chętni i uczestniczyć od razu od samego początku tworzenia systemu, czyli od zbierania wymagań i omawiania ich

Problem Wojtku w tym, że my sobie możemy zbierać i wymyślać wymagania a
potem się okaże, że całość jest niezgodna z polskim prawem i wtedy praca
poświęcona na zbieranie wymagań i wymyślanie systemu pójdzie do kosza.
Na pewno do zrobienia jest deklaracja członkowska nad którą pracuje
Filip.

Na 100% od począku ruszymy z papierową "tradycyjną", ale aby uniknąć
podwójnego zbierania i zamieszania chcemy wiedzieć na czym stoi
elektroniczna rejestracja, lub chociażby wiedzieć co nas czeka przy
próbie jej forsowania . To proces wolny bo trzeba się konsultować z
innymi podmiotami etc.

> Przydało by się już z wyprzedzeniem
> zaplanować spotkanie (najlepiej online) w celu omówienia pracy nad
> systemem.

Dokładnie tak będzie.

> Szkoda, że koledzy z Zarządu każą nam czekać. Stowarzyszenie może już
> normalnie działać, czyli nowe osoby mogą już dołączyć, a sprawy z
> załatwianiem konta bankowego czy urzędem skarbowym, mogą być załatwiane
> w tym samym czasie.

Członek może wstąpić do stowarzyszenia a potem opłacić składkę, ale aby
nie robić zamieszania z "wstąp teraz ale zapłać za miesiąc" lepiej
poczekać ze wszystkim na konto bankowe (na dniach). No i oczywiście
potrzebna jest księgowość. Rzecz jasna można składki przekazać osobiście
w formie gotówkowej np skarbnikowi, ale do tego nadal potrzebna
księgowość ;).
Co do samej "normalnej działalności" to trzeba czekać na skarbówke i
konto (ale to już zależy co mamy na myśli "normalna działalność").

Jeśli chodzi o samą księgowość, wszystko jest ustalone i załatwione i na
dniach będzie aktywne ;-) (rok się musi zmienić)

> Nie narzekam, tylko oczekuję otwartości, której ostatnio brakowało.

Zawsze otwarci na wszelkie pomysły, ale szanując czas innych, występujmy
z rozwiązaniami które na 100% mają sens i są sprawdzone "tak powinno to
działać".

Jak już wszystko się unormuje, to na pewno dostępny publicznie będzie
system gdzie będzie można śledzić co się dzieje w stowarzyszeniu i w
czym można pomóc itp.

> Podobna sytuacja jest ze stroną plpug.org. W tym przypadku, @Piotr
> Tynecki, liczyłem, że Ty jako autor dotychczasowej strony wyjdziesz z
> inicjatywą i pozwolisz innym chętnym przyłączyć się do tworzenia jej.
> Wierzę, że znajdą się takowi.

Też mamy taką nadzieję, i nie zapominajmy o pl.python.org która też
jest/będzie częścią stowarzyszenia.

Jeszcze na prawdę chwilka a uda się w całości zakończyć ten
przeciągający się proces ;-) Miejcie też na uwadze, że każdy członek
zarządu jest z innego miasta, co dodatkowo wydłuża "papierkologie".

--
  Jędrzej Nowak