[PLPUG] Siedziba, adres korespondencyjny i lokal Stowarzyszenia

Marek Glijer mglijer w gmail.com
Śro, 20 Lis 2013, 12:12:26 CET

Cześć,

Wczoraj późnym wieczorem popełniłem arkusz na google drive zawierający 20
adresów wirtualnych biur w dobrych lokalizacjach na terenie Warszawy:
http://goo.gl/HWFyOd (dostęp readonly, jak ktoś chce mieć możliwość edycji
- piszcie indywidualnie poza tą listą).

Po krótkim researchu opcji darmowych (trochę pogawędek z ludźmi, którzy
ewentualnie mogliby coś na ten temat pomyśleć) luźny wniosek: jak coś jest
za darmo to nie można wymagać jakości. Nawet drobna opłata wiąże się z
umową, regulaminem, jasno określamy zasady współpracy przed jej
rozpoczęciem i działamy. Z darmowym adresem nie będzie to takie proste. Coś
za coś.

   1. Jeśli mamy współdzielić adres z jakąś firmą, to ta może zmienić swoją
   siedzibę z dnia na dzień, może zmienić się właściciel i firmie się odmieni.
   A zmiana adresu wiąże się z masą papierkowej roboty. Poza tym jaką mamy
   gwarancję, że dostaniemy tego maila o korespondencji, która do nas
   przyszła? Czy sekretariat takiej firmy ma w interesie, aby sumiennie
   powiadamiać nas o czymkolwiek? Poza wszystkim tym jesteśmy niejako zależni
   od jakiegoś podmiotu, być może ten podmiot będzie oczekiwać od nas jakiegoś
   wsparcia (w mniejszym lub większym stopniu komunikowanego publicznie).
   2. Jeśli mamy się postarać o dostanie adresu od jakiegoś non profitowca,
   to zakładam, że nie będzie tam odpowiedniego personelu do odbioru
   korespondencji. Ktoś odbierze list, rzuci gdzieś na półkę i MOŻE zapomnieć
   nas o tym poinformować. + wszystkie powyższe argumenty powyżej poza
   konotacją z podmiotem gospodarczym.

Wirtualne biura zaczynają się od 40-50 złotych netto miesięcznie (bez
konieczności wiązania się umowami na X miesięcy w przód). Mamy adres,
często dostępny 24h, mamy gwarancję powiadomienia mail/sms o poczcie
przychodzącej, to jest centrum i firma, która to oferuje, oferuje tylko tę
usługę. W niektórych ofertach jest też jakaś wysyłka poczty, faks, ksero,
skan poczty przychodzącej, możliwość dokupienia numeru telefonu z
przekierowaniem, salki konferencyjne za grosze (lub X godzin miesięcznie
gratis). Tak jest w ogromnej większości.

Ja bym poszedł w najprostszą opcję - lista jest posortowania po wysokości
miesięcznej opłaty (rosnąco), więc wybierzmy pierwszą od góry, spełniającą
wszystkie nasze oczekiwania (również te, które mogą się pojawić w
najbliższych kilkunastu miesiącach).

Miłego dnia,
Marek Glijer.